عمویی: کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت‌پراکنی اتخاذ کنند-راهبرد معاصر

عمویی: کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت‌پراکنی اتخاذ کنند

رئیس گروه PUIC مجلس ایران در حاشیه اجلاس IPU در بحرین، گفت: نفرت‌پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 13
کد خبر: ۱۷۶۵۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  ابوالفضل عمویی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدو چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ شرکت نمود و در خصوص سو استفاده های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی نمود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، بحث سواستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشورهای مسلمان است.

 

عموئی اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

 

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده